Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Jak zlepšovat své vyjednavačské schopnosti, umět zdravě zvládat stres nebo postavit multigenerační dream-team nákupčích? Tomu všemu se bude věnovat další ročník konference Procurement Forum 2023 z produkce společnosti Blue Events, který proběhne 8. 11. v pražském KC City.
Program zahájí Andrea Lazukić z konzultantské firmy Kearney a seznámí publikum s nejnovějšími mezinárodními trendy v nákupu prostřednictvím výstupů z globálního průzkumu, na který odpovídali přední CPO a manažeři nákupu z celé Evropy.
Na technologie včetně využití umělé inteligence se zaměří hned několik příspěvků. Odborník na AI a spoluautor podcastu Kanárci v síti Josef Holý ukáže, jak přistupovat k umělé inteligenci, aby posloužila ve stále komplexnějších nákupních procesech, a kde naopak lidskou práci suplovat nemůže. Martina Balounová ze společnosti Novartis přiblíží, jak správně uchopit digitalizaci a na jaké výzvy se při tom připravit. S příspěvkem věnujícím se podvodným e-mailům, tzv. Business E-mail Compromise (BEC), a jak se jim bránit, se představí výkonný ředitel Patron IT Martin Haller.
Unikátním bodem programu bude vyjednávání skutečného případu, který byl vybrán z námětů účastníků konference. Dva profesionální byznys vyjednavači Viktor Kostický za stranu prodeje a Karel Otýs za nákup budou vyjednávat tak jako vždy naplno, ale tentokrát přímo na pódiu a následně společně s účastníky vyjednávání rozeberou. Skutečný případ, skuteční vyjednavači, půjde o hodně.
Konference Procurement Forum neopomene ani další témata, která hýbou světem. Zatímco diskuze ohledně snižování emisí v České republice se primárně zaměřuje na energetiku, role efektivního nakládání s energeticky náročnými materiály (ocel, cement, plasty, hliník atp.) bývá spíše opomíjena. Pavel Zedníček, výkonný ředitel firmy INCIEN, představí výsledky vlastní studie, která se zabývá potenciálem cirkulární ekonomiky pro dekarbonizaci průmyslu, a ukáže, jak jej využít v nákupu.
Trh práce je velice dynamický a k tomu se do pracovního procesu zařazují nejen mileniálové, ale i generace Z. Jak se liší očekávání zaměstnavatele u různých skupin uchazečů? Jak přistupovat k vytváření vysoce výkonných týmů ("high-performing teams") tak, abychom respektovali odlišný multigenerační a multikulturní přístup? A jak vypadá úspěšný nákupní tým budoucnosti? Do tématu inkluze a diverzity se posluchači ponoří hlouběji s Dominikem Prokešem z koncernu Heineken Česká republika a Lucií Dostálovou ze společnosti Eurowag.
Nákupčí čelí denně řadě potenciálních stresových faktorů, ať pochází zevnitř firmy nebo ze strany dodavatelů. Stres v práci ovlivňuje i další oblasti života – osobní a rodinnou. Lze udržet pracovní stres mimo rodinnou a osobní sféru? Jaké jsou techniky pro bezpečné odbourávání stresu? Odpovědi přinese sociolog a psycholog Petr Matoušek z Institutu Origanum.
Nákupčí firmy Tierra Verde Martina Řezáčová se podělí o zkušenost, kterou sama nazývá absurdním příběhem z absurdní doby. Poodhalí v něm, díky čemu dokázali odvrátit hrozbu omezení výroby pro nedostatek výrobního materiálu. Dotkne se také otázek, do jaké míry určuje produkt a firemní kultura vztahy s dodavateli a jak postavit obchodní vztahy na firemních pilířích laskavé komunikace.
V odpolední panelové diskuzi pak nejaktuálnější témata celého dne proberou mj. zástupci firem ČSOB, Wienberger, Kofola, AVL Moravia nebo BIKE FUN International.
Cílem konference Procurement Forum je pozvednout povědomí o nákupu jako významném partnerovi top managementu. Zejména pak v souvislosti s novými možnostmi a výzvami, které nákupu přinášejí nové technologie, proměna fungování dodavatelsko-odběratelských řetězců nebo požadavky na snižování dopadů činnosti firem na životní prostředí.
Akce je určena především těm, kdo ve firmách zodpovídají za procurement a jeho efektivitu (CPO, Procurement Manager, Supply Chain Manager, Category Manager). Dále se každoročně také účastní ti, kdo pro oddělení nákupu vytvářejí zadání (finanční ředitelé, jednatelé, majitelé) a částečně i dodavatelé.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?