Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Nejvyšší soud rozhodl, že obchodníci budou muset vracet platby za poskytnuté služby, které byly uhrazeny zneužitou kartou. Informoval o tom Český rozhlas 1 - Radiožurnál, který má rozsudek k dispozici. Soud tento verdikt vynesl ve sporu mezi držitelem karty a Českými aeroliniemi (ČSA), v němž rozhodl, že letecký přepravce musí vrátit čtvrt milionu korun za letenky, které někdo zaplatil podvodně získanými údaji z platební karty.
Aerolinie sice službu poskytly a přepravily pasažéry, kteří se těmito letenkami prokázali, teď však budou muset platbu vrátit, protože Nejvyšší soud konstatoval, že vůči oprávněnému držiteli karty jim vzniklo takzvané bezdůvodné obohacení. Podle Radiožurnálu toto rozhodnutí v praxi znamená, že ve dvouleté promlčecí lhůtě bude muset obchodník přijatou platbu vrátit a škodu vymáhat na tom, kdo kartu zneužil.
"Šlo o rozhodnutí v konkrétní věci a v této jsme dali za pravdu Obvodnímu soudu Praha 6, který rozhodl, že České aerolinie by měly vrátit plnění," potvrdil Petr Knöttig z Nejvyššího soudu.
ČSA zatím nechtějí rozhodnutí komentovat. Přestože je rozsudek k dispozici v databázi judikatury na internetu tvrdí, že se s ním zatím neměli možnost dostatečně seznámit. "Rozsudek ke zmiňovanému případu České aerolinie zatím oficiální cestou neobdržely. Až společnost rozsudek obdrží oficiální cestou a právní oddělení se s ním seznámí, budeme se případem dál zabývat," uvedl za národního leteckého dopravce Dan Šabík.
Zdroj: ČRo, ČT24
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?