• CZ
  • SK

Nejpalčivějším problémem e-shopů je doprava

 07. 06. 2012

Ve stále se rozvíjejícím nakupování prostřednictvím e-shopů zákazníci nejhůře hodnotí dopravu a doručování objednaného zboží. Respondenti studie provedené Asociací pro elektronickou komerci označili za největší problém fingované dodání zásilky České pošty, vadí jim také doručení v jiný čas nebo pozdní dodání zboží.

„Během posledních dvou let se požadavky zákazníků ve spojitosti s dopravou zakoupeného zboží na internetu nezměnily. Největší poptávka je po co nejpohodlnějším doručení objednaného zboží, za tento komfort jsou zákazníci ochotni si připlatit," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Dle studie by nejvíce zákazníků vynaložilo finanční prostředky navíc za dodání zboží o víkendu nebo odvoz starého spotřebiče.

Více než 60 % e-zákazníků rozčiluje fingované doručení České pošty, 29 % lidí nakupujících na internetu vadí doručení v jiný než domluvený čas a přibližně čtvrtina respondentů si stěžuje na pozdní doručení objednaného zboží. Velká část nakupujících v e-shopech je nespokojena se špatně fungující službou avíza při doručování zboží.

Nejvyužívanějším dopravcem v tuzemsku je Česká pošta, která přepraví 78 % všech zásilek, následuje ji společnost PPL (58 %) a firma Toptrans (32 %).

Zdroj: Jan Zeman, euro.cz

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?