Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Po loňské stagnaci se v Česku letos opět zvyšuje návštěvnost nákupních center.
Zatímco v roce 2011 ve srovnání s rokem předchozím Češi mírně omezili návštěvy nákupních center, vývoj v prvních čtyřech měsících letošního roku ukazuje růstové tendence. Ukázaly to historicky první výsledky projektu Indexu návštěvnosti nákupních center v ČR iniciovaného českým výborem Mezinárodní rady nákupních center ICSC.
V roce 2011 poklesla celková návštěvnost nákupních center v Česku oproti předchozímu roku v průměru o 1,1 %. Ztratila především pražská a moravská centra, naopak posílila centra v regionálních metropolích Čech (kde průměrný počet návštěvníků vrostl o 4,5 %). Zatímco velká centra s více než 100 obchody zaznamenala v průměru jen minimální pokles, menší a středně velká centra přišla o 1,9 % počtu návštěvníků.
Letošní trend návštěvnosti je zatím pozitivní, zejména díky silnému únoru a březnu. Celkově česká nákupní centra navštívilo v prvních čtyřech měsících roku o 1,5 % více zákazníků než před rokem. Tahounem jsou při tom velká centra (nárůst o 3,1 %), naopak s problémy se potýkají některá menší a středně velká centra (v průměru pokles o 2,0 %, v dubnu dokonce o 3,5 %).
Na růstové vlně zůstávají české regiony, tedy obchodní centra mimo Prahu (+6,3 %), vzrostla též návštěvnost moravských center (o 2,4 %), zatímco návštěvnost pražských center letos zatím stagnuje (-0,4 %).
Index návštěvnosti nákupních center se připravoval intenzivně po dva roky ve spolupráci s auditorskou společnosti PricewaterhouseCooppers. V této první fázi je součástí projektu vybraných 16 významných nákupních center z celé České republiky.
Zdroj: Regal
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?