• CZ
  • SK

Návštěvnost nákupních center se zvyšuje

 18. 06. 2012

Po loňské stagnaci se v Česku letos opět zvyšuje návštěvnost nákupních center.

Zatímco v roce 2011 ve srovnání s rokem předchozím Češi mírně omezili návštěvy nákupních center, vývoj v prvních čtyřech měsících letošního roku ukazuje růstové tendence. Ukázaly to historicky první výsledky projektu Indexu návštěvnosti nákupních center v ČR iniciovaného českým výborem Mezinárodní rady nákupních center ICSC.

V roce 2011 poklesla celková návštěvnost nákupních center v Česku oproti předchozímu roku v průměru o 1,1 %. Ztratila především pražská a moravská centra, naopak posílila centra v regionálních metropolích Čech (kde průměrný počet návštěvníků vrostl o 4,5 %). Zatímco velká centra s více než 100 obchody zaznamenala v průměru jen minimální pokles, menší a středně velká centra přišla o 1,9 % počtu návštěvníků.

Letošní trend návštěvnosti je zatím pozitivní, zejména díky silnému únoru a  březnu. Celkově česká nákupní centra navštívilo v prvních čtyřech měsících roku o 1,5 % více zákazníků než před rokem. Tahounem jsou při tom velká centra (nárůst o 3,1 %), naopak s problémy se potýkají některá menší a středně velká centra (v průměru pokles o 2,0 %, v dubnu dokonce o 3,5 %).

Na růstové vlně zůstávají české regiony, tedy obchodní centra mimo Prahu (+6,3 %), vzrostla též návštěvnost moravských center (o 2,4 %), zatímco návštěvnost pražských center letos zatím stagnuje (-0,4  %).

Index návštěvnosti nákupních center se připravoval  intenzivně po dva roky ve spolupráci s auditorskou společnosti PricewaterhouseCooppers.  V této první fázi je součástí projektu vybraných 16 významných nákupních center z celé České republiky.

Zdroj: Regal

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?