Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Obchodnímu řetězci Spar Česká obchodní společnost (Spar ČOS), který na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Interspar a supermarkety Spar, loni vzrostly tržby meziročně o čtyři procenta na 14 miliard korun. ČTK to řekl ředitel řetězce Martin Ditmar.
"Tržby vzrostly v souvislosti s nastartováním další vlny expanze, a tedy s nárůstem počtu zákazníků. Vzrůst tržeb jsme však zaznamenali i na stávajících prodejnách," uvedl Ditmar.
V letošním roce Spar očekává nárůst tržeb na 15 miliard korun. "V roce 2013 budeme pokračovat v rozšiřování sítě našich poboček a zároveň plánujeme otevření e-shopu. Díky těmto aktivitám očekáváme nárůst hrubého obratu oproti loňskému roku zhruba o sedm procent," uvedl Dirmar.
Na internetu by měla být zákazníkům k dispozici celá šíře sortimentu, tedy přes 40.000 produktů. Ceny mají být stejné jako v prodejnách. Vlastní e-shopy s potravinami chtějí z velkých řetězců spustil také Billa a Albert. Internetový prodej zhruba rok provozuje Tesco.
Sparu v roce 2011 vzrostly tržby meziročně o 290 milionů korun na 12,879 miliardy korun. Společnost ale opět vykázala ztrátu bezmála 608 milionů korun, která byla zhruba stejná jako v roce 2010. Firma to uvedla ve výroční zprávě.
Spar ČOS má v Česku 33 hypermarketů Interspar, šest supermarketů Spar a dvě menší prodejny Spar City. Řetězec na konci roku 2011 evidoval z předchozích let neuhrazené ztráty 2,7 miliardy korun. Společnost SPAR Österreichische, která je jeho stoprocentním vlastníkem, musela v letech 2008 až 2011 pětkrát navyšovat základní kapitál Spar ČOS, aby stabilizovala její finanční situaci.
Spar je podle odhadu společnosti Incoma GfK desátým největším řetězcem s rychloobrátkovým zbožím v ČR, jeho podíl na trhu dosahuje 2,8 procenta. Největší podíl, 9,7 procenta, má společnost Ahold.
Zdroj: ČTK
EdiZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?