• CZ
  • SK

E-shopy i kamenné obchody pokulhávají v péči o zákazníky

 19. 09. 2011

Internetový obchod Kasa.cz, který je součástí skupiny Internet Retail, provedl mezi návštěvníky svých stránek průzkum spokojenosti s nakupováním v e-shopech v porovnání s kamennými obchody. Ankety se účastnilo zhruba 3000 respondentů. Vyšlo z ní, že největší slabinou českých obchodních center a zároveň i e-shopů je kvalita služeb a péče o zákazníky.

Za největší slabinu českých e-shopů považují zákazníci služby a péči o zákazníky (59 %), dále pak šíři nabídky (21 %) a také vzdálenost kamenné výdejny od bydliště (14 %). Péče o zákazníky propadla také v případě kamenných obchodů – stěžuje si na ní téměř polovina respondentů. A jaké důvody uváděli respondenti pro nakupování na internetu? Nejčastěji jsou to výhodné ceny (41 %), za velké pozitivum považují i pohodlí nákupu a dopravu až do domu (39 %). Jen 18 procent dotázaných na internetu nakupuje z důvodu šíře nabídky. Ta naopak figuruje především mezi nejčastěji zmiňovanými benefity nákupních center. K těm patří i pohodlí a vzdálenost od bydliště, což vyzdvihuje celá třetina respondentů. Nejméně často v souvislosti s obchodními centry zákazníci oceňují výhodné ceny (pětina dotázaných).

Zdroj: Radana Čechová, Regal

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?