Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Diskont, který už má v České republice 44 prodejen, z nichž 23 otevřel minulý rok slaví 30 let na trhu. Plánuje se nadále dynamicky rozrůstat, a dokonce přijmout více než 750 nových pracovníků. V prosinci loňského roku přitom společnost přivítala tisícího českého zaměstnance.
Action dnes v deseti zemích zaměstnává přes 65 tisíc lidí. Každý týden přibližuje svoji nabídku šesti tisícovek produktů více než 12 milionům zákazníků svých 2 133 prodejen a dalším osmi milionům návštěvníků webové stránky.
Historie Action se začala psát před 30 lety otevřením malé prodejny v nizozemském městě Enkhuizen. Za úspěchem stojí podle vyjádření společnosti obchodní model, ve kterém hrají hlavní roli nízké ceny, snižování nákladů a zaměření na jednoduchost a standardizované procesy. Většina prodejen Action stojí mimo hlavní nákupní třídy, na druhou stranu jsou však vždy snadno dostupné.
Nízké ceny jsou základem
Nízkých cen společnost dosahuje díky širokému sortimentu, který zahrnuje čtrnáct vybraných produktových kategorií. Pokrývají veškeré potřeby zákazníků a skládají se z každodenních nezbytností, ale i z domácích či hobby potřeb. Každá položka je přitom dostupná v omezeném množství, přičemž Action se zaměřuje pouze na nejčastěji nakupované produkty. Tím dochází k eliminaci skladových přebytků i zvýšení frekvence prodejů.
V každé zemi najdou zákazníci v regálech prodejen Action téměř totožný sortiment. Petr Juliš, generální ředitel Action pro Českou republiku, říká: „Atraktivní nabídka je základem všeho, co děláme. Jako diskont s nepotravinovým zbožím se musíme držet našich osvědčených postupů a nikdy nezapomínat na to, že zákazník je vždy na prvním místě. A díky tomuto přístupu se k nám také naši zákazníci rádi vracejí.“
„Action stojí na lidech. Jsme sice diskontní řetězec, na našich zaměstnancích ale nikdy nešetříme. Dbáme na to, aby se u nás cítili dobře, v čemž nám pomáhá takzvaný kompletní balíček Action. Kolegové sami říkají, že prostředí, které jim nabízí dobré platové podmínky, umožňuje růst a rozvoj, dává možnost upravovat si pracovní dobu, být podnikaví a nacházet dobrou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, oceňují,“ komentuje Petr Juliš.
Action na českém trhu působí od srpna 2020, vůbec první prodejny otevřel v Hradci Králové a Kladně a dnes zaměstnává přes tisíc lidí. Milníku společnost dosáhla při příležitosti zahájení provozu nejnovější prodejny řetězce. Ta byla otevřena v polovině prosince na pražských Lukách. Každá pobočka Action zaměstnává přibližně dvacet lidí od vedoucích až po řadové zaměstnance. Česká centrála společnosti se pak nachází v Brně.
„Díky rychlému růstu jsme minulý rok více než zdvojnásobili počet zaměstnancův České republice,“ popisuje Anna Matěnová, HR manažerka společnosti pro Českou republiku. „Kolegové na všech pozicích, které obsazujeme, od zaměstnanců prodejen až po projektové manažery, sdílí klíčové hodnoty Action. To jsou prozákaznický přístup, týmová spolupráce, přímočarost, disciplína, respekt, to vše s ohledem na nákladovou efektivitu. Tyto hodnoty jsou významným prvkem našeho úspěchu a tvoří základ naší vzájemné interakce i přístupu k zákazníkům a obchodním partnerům,“ dodává.
Action v roce 2023 plánuje přijmout přibližně 750 nových zaměstnanců. Vzhledem k tomu, že společnost rozšíří tuzemskou síť svých poboček, přijme zaměstnance prodejen, asistenty vedoucích prodejen i vedoucí prodejen se zkušenostmi z maloobchodu, zejména z oblasti rychloobrátkového zboží. Nové kolegy přivítá také centrála. Action letos zaměstná nové lidi i na různých postech v realitních a HR týmech a obsadí další podpůrné pozice.
Závazek společnosti Action vytvářet dobré pracovní zázemí se promítá také do kariérního rozvoje stávajících zaměstnanců. V současné době dochází v každé z českých prodejen v průměru ke dvěma interním povýšením. Action chce oslovovat mladé lidi, kteří právě vstupují na trh práce a hledají místo pro zahájení své kariéry.
„Umožnit našim kolegům růst spolu s námi je jeden z předpokladů našeho úspěchu. Jsme přesvědčeni, že interní povyšování funguje jako nejlepší motivátor angažovanosti, udržení zaměstnanců i jako benefit v rámci náboru. Je také klíčem k zachování DNA společnosti Action. Naše rychlá expanze nám umožňuje poskytovat mnoho příležitostí pro interní přesuny zaměstnanců i jejich profesní rozvoj,“ vysvětluje Anna Matěnová.
Zdroj: zboziaprodej.cz
Zdroj obrázku: mediar.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?