Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Česká obchodní inspekce loni od spotřebitelů obdržela rekordních 20 382 podání. Ve srovnání s rokem 2010 jich bylo o 1489 více. Podnětů a stížností ČOI loni evidovala necelých 9000 a 11 509 podání spadalo do kategorie oznámení, žádostí a dotazů. Vyplývá to z výroční zprávy ČOI za rok 2011.
Nejvíce podání se loni týkalo reklamací, a to celkem 5379. Spotřebitelům vadilo například to, že nemohli odstoupit od kupní smlouvy a dostat zpět peníze anebo že jejich reklamace nebyla vyřízena ve třicetidenní lhůtě. Následovala podání týkající se internetových obchodů (2466), nekalých obchodních praktik (995) a podněty kvůli účtování či správné míře a hmotnosti prodávaného zboží (836).
Oprávněných podnětů a stížností byla loni pětina. Nejvyšší podíl byl vykázán u prohřešků týkajících se pravidel seznámení s cenou, kde byla jako oprávněná vyhodnocena polovina podnětů a stížností. V případě reklamací jich byla více než třetina a u nekalých obchodních praktik, veřejného stravování a internetových obchodů zhruba pětina.
Nárůst stížností a podání ČOI zdůvodňuje tím, že komunikaci lidí s inspekcí v posledních letech výrazně usnadnil internet. ČOI se prý také těší rostoucí důvěře spotřebitelů.
ČOI loni provedla celkem 47 350 kontrol a různé nedostatky našla při třetině z nich. Za zjištěné prohřešky loni inspekce uložila 13 982 pokut v celkové hodnotě 60,2 milionu korun.
Zdroj: ČTK, Regal
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?