Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Češi nejsou loajálními zákazníky a bezmála polovina jich chodí nakupovat do pěti a více obchodních center. Naopak jednomu nákupnímu centru je věrná jen necelá desetina lidí. Vyplývá to ze studie Mall Shopping 2012, jejíž výsledky dnes na konferenci Retail Summit v Praze zveřejnila společnost Incoma GfK.
Jedno nákupní centrum navštěvuje pouhých sedm procent Čechů, dvě centra 14 procent a tři centra 17 procent zákazníků. Zhruba 16 procent účastníků průzkumu uvedlo, že chodí do čtyř nákupních center. Pět nákupních center má v oblibě 12 procent lidí a šest center vyhledává devět procent nakupujících. Sedm nákupních center navštěvuje sedm procent zákazníků a osm komplexů střídá zhruba pět procent lidí. Více než devět nákupních center pak navštěvuje celých 13 procent zákazníků.
"Nakupující jsou neloajální a pragmatičtí," komentoval situaci Tomáš Drtina z Incomy GfK. S poklesem loajality svých zákazníků se už delší dobu na tuzemském trhu potýkají obchodní řetězce, které rozpoutaly cenovou válku a zvýšily počet akčních nabídek cenově zvýhodněného zboží. Lidé kvůli tomu častěji než dříve střídají supermarkety a hypermarkety, které často tvoří srdce nákupních center, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny.
Češi v nákupních centrech utrácejí stále více peněz. V pokladnách obchodů, které fungují v nákupních centrech, skončí 37 procent jejich celkových útrat za textil a módu, 32 procent za obuv a kožené zboží či 28 procent výdajů za sportovní sortiment. Kina, která fungují v nákupních centrech, se na celkových výdajích Čechů za vstupenky do biografů podílejí třetinou.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?