Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Obchodní řetězec Billa chce do příštího roku zvýšit podíl českých potravin na pultech svých obchodů na 75 procent. Společnost plánuje navýšit prodej regionálních potravin, nabízet je bude ve speciálních regálech v každém obchodě. V rozhovoru s ČTK to řekl generální ředitel řetězce Billa Jaroslaw Szczypka. Hospodaření supermarketů se podle něj loni po dvou ztrátových letech přehouplo do černých čísel. Billa chce každý rok otevřít až deset nových prodejen.
"Chceme zákazníkům nabízet víc a víc potravin českého původu, kterých dnes máme v sortimentu 68 procent. Do roku 2015 se chceme dostat na 75 procent. Chtěli bychom se dostat blíž našim tuzemským dodavatelům, dát jim možnost a otevřít dveře k nám do prodejen," uvedl Szczypka.
Billa se chce podle něj orientovat na prodej regionálních potravin. "Letos jsme začali spolupráci s regionálními dodavateli, kterou posilujeme. Chceme nejpozději do tří let mít regionální produkty ve všech prodejnách, např. pečivo, sýry, jogurty. Regionální potraviny chceme mít na našich prodejnách ve speciálních regálech. Na to máme tým, který by to v nejbližší době měl vytvořit," dodal. Billa chce v některých pražských obchodech také výrazně rozšířit nabídku lahůdek.
Billa chce v Česku každý rok otevřít osm až deset nových obchodů. "Náš cíl je mít 260 prodejen," uvedl Szczypka. Řetězec aktuálně provozuje v ČR 207 supermarketů, letos otevře další čtyři prodejny. Celková výše investic má činit 500 až 600 milionů korun. O koupi prodejen jiného řetězce neuvažuje. Loni prošlo modernizací 50 prodejen, letos 25.
"V roce 2013 se hospodaření obrátilo do pozitivního směru, zvýšily se i tržby," dodal Szczypka. Výši zisku ani tržeb ale neupřesnil. Předloni Billa vykázala ztrátu 100 milionů korun, v roce 2011 63 milionů korun.
Billa stále plánuje spuštění vlastního internetového obchodu, konkrétní termín spuštění ale nemá. "Sledujeme trh a připravujeme se, abychom za nějaký čas mohli působit v tomto směru," uvedl Szczypka. Řetězec rovněž pokračuje v pilotním projektu svých prvních pěti non-stop prodejen, které letos vyrostly na čerpacích stanicích Shell. Na konci roku se společnost chce rozhodnout, zda bude v rozšiřování obchodů na pumpách pokračovat.
Zdroj: ČTK
EdiZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?