Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Společnost Alza.cz, jeden z lídrů elektronického obchodu v České republice přichází s konceptem prodejen budoucnosti – extrémně rychlé nakupování, žádné fronty, neomezená otevírací doba mají nabídnout dosud nevídaný nákupní komfort. Zákazník si vybere zboží sám nebo mu pomohou odborníci na video chatu, objedná a ihned vyzvedne. Unikátní inovace přišla na 5 milionů korun, k dispozici skladem přímo na místě budou stovky nejatraktivnějších produktů uvedla Alza.cz ve své tiskové zprávě. Prodejna budoucnosti s rozlohou 60 m² otevřela v Praze přímo u výstupu metra Flora.
Alza.cz se chce tímto krokem maximálně přiblížit individuálním požadavkům zákazníků a vyjít jim vstříc zejména časově – jde o rychlý a pohodlný nákup. Nikdo nebude muset stát frontu, ani čekat – otevřeno bude 365 dní v roce, 24/7. Alza se tak teoreticky také vyhne pokutám, které ji postihly v posledních dvou letech za provoz během vánočních svátků. Pilotní provoz odstartuje v provozovně na Floře (na rohu ulic Vinohradská a Jičínská, naproti OC Flora) a poběží několik týdnů, v plánu jsou však další pilotní provozovny na stanicích metra Můstek a Budějovická.
„V prodejně s neomezenou otevírací dobou budou k dispozici i služby, na které jsou lidé zvyklí z klasických shopů. Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment. I v tomto ohledu nový koncept posouvá nákupní komfort dopředu. V žádném jiném obchodě na světě nemá nakupující k dispozici 100 odborníků na jednom místě,“ uvedl Jan Moudřík ředitel expanze a facility v Alza.cz s tím, že za celým pilotem stojí tým mladých kreativců, kterým dává prostor a důvěru pro realizaci dobrých nápadů.
Komfortní samoobslužný shop navzdory své velikosti zvládne obsloužit přes 1 000 zákazníků denně a ušetří jim spoustu času. Vše funguje velmi jednoduše: v malé vstupní místnosti si uživatel na vestavěném počítači sám nebo s pomocí odborníků na video terminálu objedná požadované zboží a vybere doručení prodejna budoucnosti. Jakmile zaplatí (kartou nebo on-line), automaticky se otevírají prosklené dveře do další místnosti, na podlaze se rozsvítí návodné světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný.
V místnosti jsou ve 40 sloupcích stovky výdejních schránek různých velikostí vycházejících z rozměrů nejprodávanějšího sortimentu vybraného výhradně na základě preferencí zákazníků. Odnést okamžitě si tak lze například i velkou televizi s úhlopříčkou až 150 cm, počítače, mobilní telefon iPhone X, který bude skladem, ale i jiné telefony či parfémy.
Vývoj a realizace trvala rok, vše se programovalo interně. Provozovna je vybavena schránkami upravenými na míru 80% portfolia. Vstupní skla jsou ze speciálního tvrzeného materiálu odolného běžným nárazům, podlaha je pokryta kaučukem. Zásobována bude zpočátku 2 denně.
Poloha první prodejny budoucnosti byla zvolena zejména s ohledem na maximální dostupnost zákazníkům. Díky umístění přímo u stanice metra se zde mohou lidé zastavit cestou s dětmi ze školy či z práce, za několik minut nakoupit a pokračovat v cestě. Pokud se po vyhodnocení projekt ukáže jako smysluplný, připraví se další provozovny budoucnosti i v sousedních zemích, kde má Alza pobočky – Slovensko, Maďarsko, Rakousko.
Zdroj: Tisková zpráva Alza.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?