Pro většinu našich sousedů jsou již kolky minulostí a podnikatelé či soukromé osoby ho mohou [...]
Průzkum Googlu (TNS Infratest, prosinec 2010) zaměřený na e-commerce v Čechách potvrdil, že internetové vyhledávače mají na jedné straně klíčovou roli v průzkumu možností a budování povědomí o službě či produktu skrz různá odvětví. Na straně druhé jsou pro internetové obchody důležitým marketingovým nástrojem pro komunikaci, který dokáže zachytit aktuální poptávku, a zároveň obchodním kanálem, který pomáhá generovat příjmy.
Spotřebitelé nejčastěji na internetu kupují právě spotřební elektroniku (44%). Následují domácí spotřebiče, oblečení a doplňky, které nakupuje čtvrtina uživatelů. Je zajímavé, že elektroniku, domácí spotřebiče nebo potřeby pro zahradu nejčastěji nakupují spotřebitelé pořád v jednom specifickém e-shopu (více než každý čtvrtý respondent).
Nejdůležitějšími kritérii při rozhodování o online nákupu ve specifickém e-shopu jsou zejména cena (89%), jasné podmínky pro vrácení zboží (87%) a dostupnost všech potřebných kontaktů (86%). Polovina spotřebitelů si produkt nekoupí online tehdy, když si ho potřebuje fyzicky prohlédnout, třetina proto, že je zvyklá produkt koupit v kamenném obchodě.
„Většina kamenných řetězců v České republice ještě stále neobjevila výhody cílené online reklamy, včetně reklamy ve vyhledávání. Protože se ale poptávka po informacích a také samotný nákup přesouvá na internet, mají z toho teď užitek zejména e-shopy, které dokáží tuto poptávku uživatelů uspokojit na úkor tradičních prodejců,“ dodává Jiří Lenk z Googlu.
E-shopy se zaměřují zejména na reklamu ve vyhledávání, ale někdy využívají i reklamní síť. Dívají se na internet v první řadě jako na obchodní kanál (přesně si měří efektivitu návratnosti investic) a v druhé řadě posilují svoje postavení na trhu i svou značku a zvyšují tržby pomocí online komunikačních nástrojů.
Tento názor potvrzuje i Jiří Matoušek, marketingový manager společnosti Datart, který uvádí: "Věříme ve zdravý selský rozum a z něho plynoucí rozhodování a řízení marketingových aktivit. Internetový vyhledávač je proto pro nás více než jen zajímavý zdroj obratu, je to i indikátor nových trendů a také budoucí zákaznické poptávky," a dále pokračuje: "Reklamu na internetu využíváme od spuštění našich internetových obchodů a řekl bych, že jsme ve fázi nikdy nekončící optimalizace."
Zdroj: TZ
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?