Zbavte se ve své kanceláři stohů papírů. Archivujte své dokumenty elektronicky a v souladu s [...]
Pivovaru Ostravar se vyplácí snaha prosadit se v náročném konkurenčním prostředí. K nárůstu prodeje vylepšené Ostravar dvanáctky se teď přidala také expanze do pěti největších obchodních řetězců či na oblíbené online platformy rohlik.cz a kosik.cz. Na celonárodním trhu nabídne ostravský pivovar kromě vylepšené Ostravar dvanáctky také Černou Barboru a Mustanga.
„Zahájení celonárodní distribuce piv Mustang a Černá Barbora v dubnu letošního roku bylo předzvěstí našeho rozhodnutí začít prodávat všechny naše značky i mimo ostravský region. Na tento krok jsme se pečlivě a dlouho připravovali,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek.
Vstup na národní trh podle Řehůřka uzavírá čtyřletý cyklus, během něhož se ostravský pivovar postupně věnoval všem aspektům výroby a prodeje piva, aby byl v náročném konkurenčním prostředí úspěšný. K nové strategii značky dospěl Ostravar postupnými kroky. Změna strategie započala v roce 2018, kdy tým mladých sládků začal pracovat na inovaci spodně kvašeného ležáku, který je po desetiletí vlajkovou lodí ostravského pivovaru.
Vylepšenou Ostravar dvanáctku představil ostravský pivovar v roce 2019. Kvalitativní posun vylepšené dvanáctky se okamžitě projevil na růstu prodejů a potvrdil, že nová strategie Ostravaru bude fungovat. Během pandemie se podíl sudového piva dostal na úroveň 50 % a Ostravaru výrazně vzrostl prodej piva v maloobchodu, a to až o 25 %. Největší zájem pak byl o Ostravar 12, jejíž objemy narostly o 44 %.
V době pandemie v pivovaru zároveň pilně pracovali na rozvoji dalších značek důležitých pro celonárodní expanzi. Tentokrát se ostravští pivovarníci soustředili na dvě piva, která v polovině minulého desetiletí vzešla ze Speciálů ze spilky. Temně hořkou Černou Barboru a Mustang s divokým chmelem Kazbek. Obě piva začal Ostravar chystat pro maloobchodní prodej. Při výběru obalů padla volba na půllitrové plechovky. V dubnu letošního roku se Černá Barbora a Mustang poprvé objevili na pultech obchodů.
Zároveň Ostravar během pandemie ve velkém investoval i na dalších frontách. Zmodernizoval 11 % partnerských hospod a prodloužil smlouvu s Ostravar Arénou. „Pro celonárodní expanzi bylo důležité zvýšit úroveň a kvalitu našich partnerských hospod. Jednak jsme si tím zvýšili profitabilitu a jednak jsme získali referenční portfolio pro hospody v dalších krajích po celé České republice. Z důvodu expanze bylo také důležité, aby druhá největší hala v zemi dále nesla jméno našeho pivovaru,” vysvětluje pozadí prodloužení kontraktu Zuzana Cieciotková.
Vstup na národní trh podpoří od června vůbec první televizní kampaň v dějinách pivovaru, kterou připravovala agentura DDB. V hlavní roli se v televizní reklamě objeví ostravský herec a producent Petr Sýkora. Režie reklamních klipů se ujal další známý Ostravák Vladimír Skórka. Natáčelo se v interiérech i exteriérech po celém Ostravsku. „Na národní úrovni v žádném případě nehodláme zastírat naše kořeny. Naopak. Jsme hrdí Ostraváci. Jsme hrdí na náš pivovar, na naše město a region,” říká Zuzana Cieciotková. Součástí letošní prezentace ostravského pivovaru bude i série ochutnávek po celé zemi a letní tour s kapelou Kryštof na Kryštof kempech.
Ostravar se nyní soustředí na udržení zvýšeného prodeje v maloobchodu „Rádi bychom v maloobchodu zůstali na číslech z dob pandemie a zároveň zvyšovali objem prodeje v hospodách a restauracích. Z aktuálních dat vidíme, že se nám to zatím daří. V hospodách sice ještě nejsme na předcovidových objemech, ale i v tomto segmentu opět začínáme růst. Dokonce jsme o sedm procent nad plánem. Zejména hospody, které během pandemie modernizovaly své provozy, nyní sklízejí úspěchy své práce. Dnešní zákazník vyžaduje kromě kvalitního piva i kvalitní servis,” říká senior brand manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková.
Zdroj: zboziaprodej.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?