Zbavte se ve své kanceláři stohů papírů. Archivujte své dokumenty elektronicky a v souladu s [...]
Již před deseti lety začala Nokia pracovat na systému indoor navigace, který by pomohl uživatele smartphonů dostat z bludišť v obchodních domech, na letištích a jiných rozlehlých areálech. Spojila se dokonce i se Samsungem a dalšími výrobci, aby technologie pro navigaci uvnitř budov byly vyvíjeny společně. V praxi to nikam nevedlo.
Sourozenec tuzemského maloobchodního řetězce Ahold nizozemský Albert Heijn již indoor navigaci testuje. Od srpna do konce roku bude ve městě Hoofddorp využívat řešení Signify (dříve známé jako Philips Lightning).
To je na trhu již tři roky. Systém využívá LED osvětlení, které ve viditelném spektru vysílá unikátní kódy, které sleduje přední kamerka mobilu. V praxi půjde o specifické blikání světel, kterého si oči nevšimnou, ale citlivé snímače ve smartphonu ano. Když aplikace v mobilu rozluští kód, bude vědět, pod kterou lampou se nacházíte. Pak už vás pomocí šipek navede nejrychlejší cestou ke správnému regálu za požadovaným zbožím.
Pokud se aplikace Find my product osvědčí, řetězec ji vyzkouší v dalších obchodech a třeba i dalších zemích. V Česku má Albert přes 300 super- a hypermarketů.
Kromě navigace pomocí světel se ve světě testuje i systém využívající Bluetooth beacony. Hustá síť malých vysílačů se rozmístí do interiéru a aplikace v telefonu může pomocí triangulace z tří a více viditelných vysílačů vypočíst přesnou polohu. Stejným způsobem se ostatně geolokace zjišťuje také ze satelitů nebo mobilních vysílačů.
V tuzemsku se začíná také prosazovat technologie real-time location system (RTLS)“ pro indoor positioning, kterou vyvíjí brněnská společnost Sewio Networks. Ta využívá UWB (Ultra-Wide-Band), tedy širokopásmovou rádiovou technologii a zákazníky má především v oblasti průmyslu, intralogistiky, maloobchodu, sportu, livestock (chov dobytka) a zábavního průmyslu (například sledování motokár).
Zdroj: Cnews.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?