Zbavte se ve své kanceláři stohů papírů. Archivujte své dokumenty elektronicky a v souladu s [...]
Společnost Allegro upevňuje svoji pozici v evropském prostředí a pod jednou střechou nyní nově slučuje řadu regionálních značek. Po akvizici společností jako je například MALL nebo WE|DO rozšiřuje nejen nabídku svého zboží, ale spojuje dohromady také více než sedm tisíc expertů v oblasti inovací a e-commerce. Tyto kroky mají společnosti zajistit pozici první volby spotřebitelů ve střední a východní Evropě i mimo ni.
Zároveň poskytne desítkám milionů spotřebitelů v EU pohodlný přístup k širšímu sortimentu, výhodným cenám a kvalitnímu doručování zboží napříč zeměmi.
„Skupina se každým dnem hlouběji integruje do evropského prostředí. Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé EU a dnes už společně s MALL Group a WE|DO dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ popisuje generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts. „Lokální obchodníci se mohou stát mezinárodními a zákazníci budou těžit z té nejširší možné nabídky zboží. Žádný online hráč dnes nenabízí takto trvale konkurenceschopné ceny a tak velký výběr pro nakupující v celém regionu a my společně chceme tuto mezeru zaplnit. Naším cílem je stát se jedničkou v online nakupování ve všech zemích, kde skupina působí, a to i díky pokročilým nástrojům pro obchodníky, které nám umožňují nabídnout nejširší nabídku za nejvýhodnější ceny. Něčeho takového se dosahuje nejlépe se zapojením místních partnerů z řad malých a středních podniků. Úspěch tržiště Allegro, který šel vždy ruku v ruce s úspěchem polských podnikatelů, bude skupina replikovat všude, kde bude působit.”
Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích s velmi atraktivními základními podmínkami pro elektronické obchodování a vysokým růstovým potenciálem. Pod jednu střechu přináší řadu zavedených regionálních značek – včetně MALL, WE|DO, mimovrste, czc.cz a samozřejmě Allegro, Ceneo, eBilet a One – a zároveň spojuje zkušený mezinárodní tým více jak 7 150 expertů s odbornými znalostmi v oblasti inovací v e-commerce.
Allegro posílí partnerský prodej, tedy 3P byznys, skupiny MALL Group a akceleruje tak celkový růst, zatímco obchodníci na společné platformě budou moci postupně využívat věrnostní program Smart! a také řadu věrnostních výhod, jako je doručení zdarma, možnost odložené platby Allegro Pay nebo přístup do B2B platformy. Obchodníci zároveň získají přístup k bezproblémovému prodeji, inovativním řešením nebo marketingovým nástrojům, přičemž všechny strany budou díky bezkonkurenčnímu logistickému řešení, které skupina poskytuje, těžit také z možnosti využít nejkvalitnější možné doručení.
„Od počátku našich diskuzí jasně vidím, jak moc se k sobě naše skupiny hodí a jak skvěle se Allegro a MALL Group doplňují,“ říká generální ředitel MALL Group Jan Hanuš. „Zatímco Allegro je šampion v oboru marketplace, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a last-mile řešením v zemích, kde působíme. Společně tvoříme šampiona v oblasti e-commerce a především sdílíme to hlavní – inovativní přístup k e-commerce, v rámci kterého je na prvním místě vždy zákazník. Společně chceme stavět na tom nejlepších z našich světů a rozšířit náš jedinečný model tak, abychom byli pro zákazníky z východní a střední Evropy stále nákupní destinací číslo jedna.“
„Nedílnou součástí mezinárodní obchodní platformy je i zajištění logistiky,” dodává generální ředitel WE|DO Daniel Mareš. „WE|DO se tímto partnerstvím otevírá prostor pro další rozvoj, získáváme mj. přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům. Naším hlavním cílem pro letošní rok je neustálé zlepšování zákaznické zkušenosti a společně s naším akcionářem budeme klást důraz na špičkové doručovací služby v rámci logistiky poslední míle. Věřím, že se otevírá nová kapitola plná příležitostí nejen pro naše klienty, ale i pro naše zaměstnance i více než 300 kurýrů,“ dodal Daniel Mareš. WE|DO momentálně nabízí doručení do 1200 výdejních míst a více než stovky výdejních boxů.
Platformy a společnosti se budou sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty v rámci skupiny bude zahájena okamžitě. Fúze díky využívání funkcí a předností jednotlivých spojovaných společností celkově rozšíří zdroje příjmů, přičemž hlavní ambicí bude stát se preferovanou destinací pro online nakupování v celé oblasti, kde skupina působí.
Skupina Allegro zaplatila celkem 881 milionů eur za nákup 100 % podílu společností Mall Group a WE|DO. Tato částka se skládala z následujících transakcí:
Tato cena stále podléhá dříve oznámené úpravě ceny ve výši 50 milionů eur na základě konkrétních krátkodobých cílů pro finanční rok skupiny Mall končící 31. března, její uplatnění je však nepravděpodobné.
Společnost J.P. Morgan působila jako výhradní finanční poradce, Clifford Chance byla právním poradcem společnosti Allegro pro tuto transakci. Společnost Morgan Stanley působila jako výhradní finanční poradce pro Mall Group a jejích akcionáře. Zatímco právním poradcem akcionářů Mall Group byla advokátní kancelář White & Case, právním poradcem převáděných společností byla advokátní kancelář Šrubař & Partners.
Zdroj: retailnews.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?