• CZ
  • SK

Potravinářský distributor vyřešil záměny zboží díky WMS

 30. 01. 2020

Výzkum společnosti GRiT ukázal, že více než polovina českých e-shopů se ve skladu potýká s problémem záměny zboží. Ten přitom dokáže hravě vyřešit systém pro řízení skladů, což dokazuje také příklad distributora potravin Orkla Food Ingredients Česko. Firmě, kterou záměny zboží dlouhodobě trápily, se po nasazení skladového systému ani jednou nestalo, že by skladníci zaměnili zboží.

Orkla Food Ingredients Česko je součástí norského koncernu Orkla ASA a svým zákazníkům dodává suroviny a ingredience pro pekaře a cukráře, významnou pozici zaujímá hlavně v prodeji margarínů, tuků, suchých plodů a posypů. A právě díky širokému sortimentu na skladu, jehož obaly se liší jen v drobných detailech, docházelo k častým záměnám zboží.

Podobné problémy trápí převážně sklady, ve kterých evidují zboží pomocí papírové evidence nebo skladových modulů v ERP systémech. „Taková řešení obvykle neumí automaticky evidovat skladové lokace, takže pozice zboží do systému zadává člověk ručně. A není výjimkou, že se tento člověk ve změti čísel splete,” okomentoval situaci Tomáš Kormaňák, produktový manažer LOKiA WMS.

Příjem a výdej zboží i zadávání skladových pozic do informačního systému přitom lze automatizovat pomocí skladového systému neboli WMS. S využitím on-line čteček čárových kódů a plnohodnotného WMS skladníci při příjmu zboží načítají čárové kódy a při výdeji kontrolují expedované zboží podle objednávky. Dojde tím ke snížení chybovosti, přesné evidenci umístění naskladněného zboží, urychlení výdeje i snížení počtu vratek.

Po nasazení skladového systému LOKiA WMS do skladu společnosti Orkla Food Ingredients Česko došlo k úplnému eliminování záměn zboží a ke všemu celkově klesl objem špatně vychystaných objednávek o 60 %. "Navíc si všímám, že skladníci teď pracují i rychleji," okomentoval situaci po nasazení systému Michal Cirok, referent logistiky ze společnosti Orkla Food Ingredients Česko.

Skladový systém přitom neřeší jen záměny zboží, ale pomáhá firmám také s dalšími velkými problémy skladového hospodářství – například zlepšuje přehled o stavu zásob na skladě v reálném čase, umožňuje jednoduše naskladnit zboží z vratek nebo sleduje expirace zboží, což má zejména u potravinářů zásadní roli.

„Pokud chce kterákoliv firma zpřehlednit své skladové hospodářství a zvýšit rychlost a přesnost práce, je pro ni skladový systém ideální řešení. Za sebe pak můžu doporučit službu LOKiA WMS, kterou používáme my,“ dodal k nasazení sytému Cirok.

Zdroj:  GRiT.cz - TZ – E-shopy trápí záměny při vyskladňování zboží, vyřešit je dokáže skladový systém

Související články

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?