Zcela nový on-line nástroj pro tvorbu logistických etiket s SSCC (Serial Shipping Container Code) [...]
Více než dvě stovky zúčastněných si poslechlo inspirativní případové studie, poutavé přednášky i atraktivní panelová diskuse, to vše věnované aktuálním logistickým trendům a inovacím. Nic z uvedeného nechybělo na letošním, již 13. ročníku fóra LOG-IN, které se uskutečnilo ve čtvrtek 20. října 2016 v Kongresovém centru ČNB v Praze.
Úvodního vystoupení celodenního programu se jako „klíčový řečník“ ujal Michael Martin, viceprezident strategického rozvoje v automobilovém sektoru ve společnosti DHL Supply Chain. Ve své prezentaci přesvědčivým způsobem popsal zásadní změny, k nimž dochází pod vlivem nových technologií. Této „dokonalé bouři“ IT se bude muset přizpůsobit i dodavatelský řetězec, což firmám umožní dělat věci jednodušeji a efektivněji.
Zaslouženou pozornost účastníků vzbudil i následující bod programu, v pořadí první případová studie letošního fóra, kterou prezentovali Robert Kuchar, generální ředitel společnosti MD logistika, a Lucie Jelínková z Univerzity Pardubice. Přiblížili ojedinělý a rovněž inovativní projekt politiky společenské odpovědnosti (CSR) realizovaný v MD logistice. Neopomněli postihnout benefity jak pro pracovníky, tak i zákazníky této logistické firmy. Mezi zajímavé dosavadní výsledky tohoto CSR projektu patří snížení fluktuace zaměstnanců.
Hannes Schöbel, který zastává pozici manager innovative drives ve společnosti Linde Material Handling (Německo), se zaměřil na využití vodíku jako pohonu v manipulační technice. Vodíkové palivové články představují zajímavou alternativu a vyplatí se zejména v třísměnném provozu. Pro vozíky z produkce Linde MH pak tato technologie znamená jeden z pilířů do budoucna.
Další případová studie se zabývala projektem certifikace podle norem ISO v logistické společnosti JIPOCAR. Stanislav Moučka, ředitel certifikační divize BUREAU VERITAS CZECH REPUBLIC, nastínil postup implementace, nabyté zkušenosti a očekávané (i nečekané) přínosy certifikačního procesu.
Reálnému využití bezpilotních vozíků v intralogistice výrobní firmy se věnovala společná prezentace Pavla Jelínka, vedoucího projektů fyzické logistiky ve společnosti Bosch Diesel Jihlava, a Aleše Huška, manažera logistických řešení v Toyota Material Handling CZ. Nasazení vozíků Toyota s autopilotem znamenalo v Bosch Diesel další krok k automatizaci a výraznému zvýšení efektivity.
Závěrečná případová studie dopolední části se zabývala řízením materiálových toků v automobilce Hyundai Nošovice. Jan Planka, material management / logistic manager ve společnosti Hyundai Manufacturing Czech, který měl být přednášejícím, se sice fóra nakonec osobně nemohl zúčastnit, organizátorům se ale podařilo předtočit s ním rozhovor přímo v nošovickém výrobním závodě včetně následné exkurze v provozu. Komponované video představující interní i externí logistické operace v automobilce bylo po zásluze jedním z vrcholů programu.
Následující hodinovou přestávku na oběd mohli zájemci využít i pro speed-datingové obchodní schůzky v rámci sekce BUSINESSLOG. Jednalo se o již tradiční rychlá a řízená setkání mezi poskytovateli a uživateli logistických služeb.
Odpolední část fóra LOG-IN zahájila panelová diskuse věnovaná aspektům smlouvy mezi nájemcem a pronajímatelem. Účastníky debaty, kterou moderoval šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky Stanislav Břeň, tvořili Martin Šumera, head of industrial agency ve společnosti 108 Agency, Pavel Sovička, managing director v Pannatoni Europe, Martin Baláž, ředitel společnosti Prologis pro pronájem a výstavbu v České republice a na Slovensku, a Robert Kuchar, generální ředitel firmy MD logistika. Aktéři podrobně rozebrali, co by kvalitní nájemní smlouva měla obsahovat nebo jak mají probíhat související jednání. Jeden z panelistů se podělil o svou zkušenost, kdy byl v rámci patové situace ohledně prodloužení nájemní smlouvy doplněn do vyjednávacího týmu ženský element a od té doby šlo již vše hladce.
Specifika budov pro logistiku internetových obchodů v následném vystoupení detailně objasnil Michal Barthell, business development manager ve 108 Agency. V distribučních centrech dynamicky se rozvíjejícího segmentu e-commerce je třeba zohlednit například vyšší podíl automatizace nebo prostor pro další expanzi.
Vrchní ředitel bankovní rady ČNB Lubomír Lízal se v ekonomické přednášce zaměřil na aktuální i očekávaný vývoj českého hospodářství. Řada ukazatelů svědčí o tom, že domácí ekonomika bude pokračovat v růstu, byť o něco pomalejším než v nedávných měsících. Primární efekty související s hojně diskutovaným brexitem nás nemusí trápit, nepříjemná je však v této souvislosti určitá nejistota ohledně dalšího vývoje v EU.
Inovaci spočívající ve značení promítaném na podlahy popsal ve svém svižném a divácky vděčném vystoupení Jiří Janouš, spolumajitel společnosti J.A.CLEAN. Instalace projektoru je vhodná tehdy, když nátěr na podlaze nevydrží, není možné jej v daném místě aplikovat nebo je potřeba značení průběžně měnit.
Nové řešení kompletace zásilek na centrálním skladě kování společnosti Démos trade v Ostravě představili v další případové studii Martin Péťa, ředitel logistiky Démos trade, a Jiří Novotný, jednatel společnosti LOGICON. Díky této inovaci je možné realizovat až dvojnásobný expediční výkon.
Z Nizozemska přijala pozvání přednášet Lia Hsu, projektová manažerka programu Lean & Green. Ten pomáhá již téměř pěti stovkám zapojených firem v šesti evropských zemích mj. redukovat emise a současně snižovat náklady. Nejde tedy „jen“ o ekologii, ale i ekonomičnost provozu.
Úskalí přepravy 117tunového generátoru z Česka do Austrálie přiblížil v předposlední případové studii Pavel Trnka, manažer nadrozměrných přeprav ve společnosti DB Schenker. Pro transport z Prahy do Perthu bylo využito největší dopravní letadlo na světě Antonov Mrija, jehož přistání na letišti Václava Havla, nakládání generátoru a následný odlet vzbudily letos v květnu značný zájem médií i veřejnosti.
Celodenní program fóra LOG-IN 2016 zakončil Michal Hanáček, ředitel společnosti Pilulka Distribuce. Ve svém dynamicky pojatém vystoupení prezentoval multikanálovou distribuci farmaceutik a lékárenských produktů v rámci e-shopu, velkoobchodu i vlastních lékáren. Logistické řešení s minimálními skladovými zásobami umožňuje doručit objednané zboží spotřebitelům v hlavním městě už od 60 minut.
Večerní raut pak kromě společenského networkingu přinesl zúčastněným možnost konzumace kvalitních vín i ochutnávku kulinářských delikates z oblasti finger foods.
Zdroj: ATOZ Logistics
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?