• CZ
  • SK

Budoucnost logistiky i současné trendy byly hlavními tématy letošního kongresu EASTLOG 2015

 02. 06. 2015

Kterým směrem se bude logistika ubírat v následujících pěti letech, rozvoj tuzemských e-shopů a globalizace jako faktory ovlivňující logistiku. Na tato témata se soustředil již 18. ročník kongresu EASTLOG, který se konal 21. května v Aquapalace Hotel Prague v Čestlicích. Na 500 registrovaných účastníků využilo příležitost sledovat přednášky a diskuse řady odborníků, předávat si navzájem zkušenosti nebo navazovat nové kontakty. EDI, jakožto efektivní prostředek komunikace e-shopů se svými dodavateli bylo jedním z hlavních témat programové sekce ESHOPLOG.

Hlavní témata programu EASTLOG 2015

Kongres EASTLOG, organizovaný skupinou ATOZ Logistics, nesl ve svém 18. ročníku podtitul „Vaše logistika v letech 2015–2020“. Záměrem bylo nejen představit různé studie a pohledy na rozvoj logistického oboru, ale také diskutovat na půdě tohoto významného logistického kongresu jak současné problémy tížící logistiku, tak také příležitosti, které se do následujících let otevírají.

Ústřední programovou osu kongresu tvořila jako již tradičně sekce TRENDLOG. Svou přednáškou ji zahájil David Strnad ze společnosti ŠKODA AUTO, který se věnoval tématu logistiky v automotive, tedy vizím a trendům v této oblasti či budoucnosti spolupráce s dodavateli. Od nich největší tuzemská automobilka očekává především efektivní zvládnutí logistických procesů a důraz na vlastní iniciativu v přinášení inovativních řešení.

Značnou pozornost v rámci sekce TRENDLOG vzbudily i tři diskuse. Tématem první z nich byly „Klíčové otázky pro logistiku retailu a FMCG“, kde účast přijali zástupci společností Billa, Coca-Cola a MD logistika. Prezentované názory směřovaly ke společnému bodu – nutností je intenzivnější komunikace jak v úrovni lidské, tak v oblasti sdílení dat.

EASTLOG v plném prouduDruhá diskuse se soustředila na problém, jestli „Bude v čem a s kým dělat logistiku?“, a participovali na ní představitelé společností CTP Invest, P3 Logistic Parks a Cushman & Wakefield. Diskutující mimo jiné odhalili, že i přes rostoucí potíže s dostupností volných vhodných pozemků pro výstavbu a s dostupností pracovní síly se development logistických prostor bude nadále soustředit na klíčové regiony (Praha, Plzeň a Tachovsko, Brno... apod.).

Třetí diskuse s výmluvným názvem „Logistika – nekončící trable, nebo světlá budoucnost oboru?“ se zúčastnili vedoucí činitelé Klubu logistických manažerů a České logistické asociace.

Na vskutku aktuální téma komunikace e-shopů s jejich dodavateli se zaměřila i další diskuse, tentokrát v sekci E-SHOPLOG. Nebylo překvapením, že debata se týkala zejména současného boomu EDI komunikace. Více informací o tématu EDI na konferenci EASTLOG najdete v naší reportáži:

EASTLOG 2015: EDI zažívá boom mezi tuzemskými e-shopy.

Hlavní řečníkem pak v uvedeném programovém bloku byl Radek David ze společnosti LOGICON Partner, který se zabýval tématem efektivního designu skladu pro e-shop.

Další kongresovou sekcí byl PACKLOG, kde se návštěvníci v přednášce Bohuslava Černého ze společnosti Schoeller Allibert dozvěděli, že o obalu lze uvažovat i tak, že dokáže generovat zisk, a je tedy přínosné chápat jej jako výrobní prostředek. Veronika Nolčová ze společnosti ATOZ Packaging představila postupující do druhého kola obalové soutěže Packstar, kde o vítězných obalech rozhodují sami uživatelé.

Networking na EASTLOG 2015

V sekci PRODLOG zaujal zaplněný sál svou fundovanou prezentací o informační podpoře procesů logistické obsluhy výroby Josef Černý ze společnosti ICZ. V této stále populárnější sekci nechyběla ani přednáška na téma dopravníků v prostředí výroby nebo případová studie o automatickém vertikálním zakládání.

Konečně v populární „personalistické“ sekci HRLOG byly předmětem vystoupení lektorky a konzultantky Terezy Seidlerové náborové trendy a talent management v logistice. Přítomné posluchače zaujaly i přednášky o řízení práce na dálku, rozpoznávání závislostního chování zaměstnanců či možnostech odborného vzdělávání logistiků.

Networking ve stylu rockového večírku

Rockový Business Mixer 2015

Po skončení odborné části prvního dne kongresu přišel čas na uvolnění a relaxaci. Součástí již 21. Logistického Business Mixeru, tentokrát v rockovém stylu, bylo i slavnostní vyhlášení soutěže Cena nájemců – nejlepší logistický park pro rok 2015. Ocenění udělené na základě hodnocení samotných nájemců letos obdržel areál P3 Prague D8.

Logistika v praxi

Druhý den pak účastníci kongresu měli možnost navštívit vybraný logistický provoz. Variantou A byla exkurze v distribučním centru společnosti HOPI, variantou B pak návštěva logistického centra Yusen Logistics (Czech). I tyto dvě akce proběhly k plné spojenosti zúčastněných.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?