Vše je vlastně velmi jednoduché. Kdo se vyzná v dnešním chaosu zkratek, ten určitě ví, že [...]
Přesycený trh s e-shopy, kterých je v Česku přes 40 tisíc, zažívá změny. Začít s prodejem zboží na internetu je dnes zdánlivě jednoduché, velké procento ale „zahyne“ už na začátku. Nový e-shop potřebuje buďto kapitál pro rozjezd, platformu a především marketing, nebo nemá šanci uspět. V Česku je největší konkurence v e-shopech v Evropě. Jak se v tuzemsku může menší e-shop prosadit? Snadno, díky nové platformě – marketplace a jeho české variantě Memarku.
Co je to vlastně marketplace? U nás jde o celkem nový koncept, který ale již ve světě nějaký ten rok funguje. Určitě znáte Amazon nebo AliExpress, nejoblíbenější ecommerce tržiště na světě? Zjednodušeně jde o internetovou tržnici, kam může každý přijít s nabídkou zboží, které od něj může zase kdokoliv koupit. Proč je marketplace pro prodejce výhodný? Obchodník nepotřebuje vlastní platformu, e-shop ani velké investice do marketingu.
Na rozdíl od velkých e-shopů marketplace Memark také nijak nezasahuje do konkurence. Sám o sobě nic neprodává, a tak si nepotřebuje vytvářet lepší konkurenční podmínky, dává všem stejnou šanci uspět.
Platba za využívání služby je postavena na reálném prodeji samotných produktů. V tom se liší zejména od zbožových vyhledávačů a srovnávačů, kde je částka strhávána za proklik nebo zobrazení produktu. Na Memarku se platí jen provize z prodeje maximálně 15 %, nejčastěji je to ale 11 %.
Jak to funguje? Prodejce se jednoduše zaregistruje a přidá své zboží na marketplace. Když si je pak někdo koupí, Memark informuje o stavu platby, na straně prodejce je už jen odeslání zboží zákazníkovi. Vydělané peníze jsou pak pravidelně jednou za čtrnáct dní posílány na účet.&nb
Pro nakupující je zase důležitá rychlost, jednoduchost a přehlednost celého nákupu. Nemusí se totiž proklikávat různými e-shopy dle zaměření a kategorií, tak jako je to na srovnávačích. Na marketplace vyberou a koupí knihy, elektroniku, drogerii, oblečení i třeba krmení pro rybičky. Vše najednou zaplatí a nechají si od jednotlivých dodavatelů doručit.
Nechcete už řešit možné reklamace, problémy s nákupem nebo technické potíže a výpadky? Tým zákaznické podpory Marketplace se postará o možné reklamace, problémy s nákupem či technické potíže. Je možné využít i marketingové oddělení, které pomůže s propagací v médiích i na sociálních sítích, zůstává tak více času na samotné podnikání. Marketplace Memark se postupně rozšiřuje, už teď je možné oslovovat i slovenské zákazníky, v nejbližším období pak Maďarsko nebo Rumunsko a další země budou přibývat.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?