Vše je vlastně velmi jednoduché. Kdo se vyzná v dnešním chaosu zkratek, ten určitě ví, že [...]
E-shop summit & expo 2018, který se letos koná 16. a 17. března poprvé v Praze, je největší e-shopařskou akcí roku. Za dva dny představí několik desítek řečníků v bezmála 70 přednáškách v celkem 4 sálech. Hlavní sál (konference E-shop summit) zahrnuje 14 přednáškových bloků, ve kterých se nestaví program podle zvučných jmen řečníků, ale právě naopak – podle aktuálních témat, které e-shopaři potřebují včetně problémů, se kterými se potýká logistika menších a středních e-shopů nebo elektronizace obchodních a logistických procesů. Součástí celé akce je také veletrh.
Jak nám prozradil hlavní organizátor akce Jan Kalianko: „..vždy si více jak rok dopředu stavíme na 30 tématických okruhů, ke kterým hledáme v celé ČR ty největší odborníky. Postupně témata zužujeme, až jich zůstane 10-12, které na konferenci zazní. Jsou bez PR či tlaku na produkty, zpravidla od méně známých tváří, ale s o to větší hloubkou, protože řečníci denně s danou problematikou pracují“. Podle organizátorů se tak docílí výborného komplexního mixu témat, které jsou přímo pro e-shopaře a posunou je zase o něco dále.
Součástí celé akce je i veletrh. Představí se na něm několik desítek vystavovatelů, kteří mají e-shopařům co nabídnout – od obalového materiálu, přes skladování, informační systémy, logistiku až po e-shopová řešení či on-line marketing. Nedílnou součástí Expa budou i 3 další sály s non-stop obsahem. Celkem více jak 50 přednášek. A aby toho nebylo málo, tak v rámci E-shop summit & expo 2018 proběhnou 3 doprovodné konference a komunitní akce – Eshopista, Heureka roadshow a E-mail summit by Mailkit.
Z oblasti logistiky představí v hlavním programu nejčastější problémy logistiky menších a středních podniků Tomáš Kormaňák, který je vůdcem logistických analýz, realizačních projektů a strategickým rozhodovačem vývoje logistického řešení LOKIA WMS, které pomohl přivést na svět a provozovat WMS software formou služby.
Jedním z rozhodujících prvků úspěšného e-shopu je dnes rychlost doručení objednávky zákazníkovi. K tomu musí logistika fungovat jako hodinky. Jakým problémům se vyvarovat a kde je největší prostor pro zlepšení řízení skladů, bude hlavním tématem této logistické přednášky.
Odvětvím, ve kterém se EDI v poslední době šířilo nejrychleji, bylo právě odvětví eCommerce. Tuto vlnu relativně nedávno odstartovaly velké eShopy (Alza, Mall, Datart), ke kterým se postupně přidávají další a další. Např. pro potravinářské eShopy jako je Rohlík.cz je EDI samozřejmostí ihned při vstupu na trh. Je to logické. Optimalizace dodavatelsko-odběratelského řetězce je v tomto segmentu, kde zákazník očekává širokou nabídku a krátké termíny dodání, klíčová a automatizace procesů výměny obchodních a logistických dokladů jí dokáže zřetelně pomoci.
Díky zmiňovaným velkým hráčům, kteří za poslední roky "prošlapali hluboký sníh", mohou relativně jednoduše začít mezinárodní EDI standardy využívat i menší e-shopy. Velmi mnoho dodavatelů je totiž již v oblasti ecommerce na EDI připraveno a je tak možné se velmi rychle propojit s partnery, u nichž je množství vyměňovaných dokladů nezanedbatelné a automatizace přinese rychle úspory a zamezí plýtvání.
Na E-shop summitu bude v rámci přidruženého Expa možnost probrat možnosti EDI pro e-shopy se specialisty předního tuzemského EDI providera, jehož více než 2 tisíce zákazníků využívá pro přenos strukturovaných dokladů řešení ORION EDI.
EDIZone je mediálním partnerem E-shop summitu & Expa. Získat lístek zdarma na Expo může prvních 80 registrovaných zde: http://www.edizone.cz/informace/e-shop-summit-expo/.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?