Zejména oblast rychloobrátkového zboží, ale přirozeně nejenom ona, čelí stále intenzivnějšímu tlaku [...]
Zajímavou možnost mohou v těchto dnech využít dodavatelé společnosti OBI Česká republika. Stačí souhlasit s její nabídkou a rozšířit vzájemnou EDI (Electronic Data Interchange) komunikaci o novou zprávu REMADV – avízo o úhradě platby. Získají tím nejen okamžitou informaci o odeslání platby ze strany OBI Česká republika, ale ušetří i čas při mnohdy náročném dohledávání a párování plateb k jednotlivým fakturám. Řešení EDI komunikace v OBI Česká republika zajišťuje společnost CCV Informační systémy.
Nasazení zprávy REMADV v OBI Česká republika je logickým pokračováním úspěšného zavedení EDI zpráv ORDERS (objednávka), INVOIC (faktura) a DESADV (dodací list). Dodavateli zboží dává cennou informaci o odeslání platby, případně více plateb – zpráva REMADV se totiž využívá i pro souhrnné platby, kdy jedna platba pokrývá více faktur. Samotná zpráva pak informuje, které faktury byly uhrazeny. Zprávu může její příjemce dále použít například k rozdělení souhrnné platby z bankovního výpisu a napárování jednotlivých částek na faktury.
Dosavadní více než šestileté zkušenosti s EDI komunikací a důvody pro nasazení zprávy REMADV shrnuje Stefan Jass, IT manager v OBI Česká republika, do jehož kompetence koordinace a řízení EDI projektů patří: „Elektronická výměna dat se nám velmi osvědčila, a proto přistupujeme k jejímu dalšímu rozšiřování. Novou EDI zprávu REMADV si můžeme představit jako elektronické avízo o úhradě platby, které naši dodavatelé využijí k automatickému párování plateb. Výsledkem je mimo jiné zjednodušená orientace v dohledávání uskutečněných finančních toků.“
V OBI Česká republika je většina dodavatelů do EDI komunikace již zapojena, lze tedy očekávat jejich zájem o rozšíření vzájemné elektronické komunikace i prostřednictvím zprávy REMADV. „Těší mě, že se EDI komunikace v OBI dále rozšiřuje, je to důkazem jejích nezpochybnitelných přínosů. V případě zprávy REMADV předpokládám, že budou OBI, jednoho z lídrů EDI komunikace u nás, další firmy následovat,“ uvádí David Reichel, ředitel divize eBusiness společnosti CCV Informační systémy a doplňuje: „Případné potíže s automatickým zpracováním zprávy na straně dodavatelů navíc vylučuje fakt, že je k dispozici také v čitelné podobě ve formátu PDF emailem.“
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?