• CZ
  • SK

Opravárna získala milionovou investici a otevřela moderní servisní halu

 11. 10. 2022

Společnost Opravárna získala investice v hodnotě několika milionů. Za část z nich zaplatila velkokapacitní servisní halu, která vznikla u Českého Brodu a byla slavnostně otevřena ve čtvrtek 6. října. Druhá část investice půjde na projekt Repairsys, který cílí na B2B zákazníky. Pomáhá jim se záručním servisem, vývojem vlastního softwaru i datově analytických modulů.

Projekt Repairsys vznikl na základě původního projektu Opravárna, který se věnoval především pozáručnímu servisu pro koncové zákazníky. Ukázalo se ale, že záruční servis má mnohem větší obchodní potenciál. Nyní provádí záruční servis například pro privátní značky Alzy, Mallu, Decathlonu nebo Bauhausu, z výrobců pak pracuje pro Berlin Brands Group, Vivax a nově získal autorizaci na malé domácí elektro Bosch.

Díky orientaci na záruční servis pro výrobce, dovozce a prodejce se nám daří rychle růst a o našich vizích jsme přesvědčili významné investory, kterým tímto děkuji za důvěru. Jejich peníze použijeme na další zlepšování servisních služeb a také do vývoje IT. Kromě vlastního zakázkového systému chystáme pro firmy možnost na základě dat o výrobcích dodaných na trh spočítat opravitelnost jejich výrobků, poskytneme jim cenná ekonomická data nebo jim spočítáme ekologickou stopu,“ plánuje zakladatel a CEO Jan Charvát. Repairsys jako servis pracuje ve dvou módech a po České a Slovenské republice má kolem 120 zasmluvněných techniků.

Druhým významným cílem, kam byly investiční peníze použity, bylo otevření velkokapacitní moderní servisní haly u Českého Brodu, která pojme tisíce zakázek měsíčně. Hala má rozlohu 1 600 m2 a má dva účely: slouží jednak jako moderně zařízený servis pro širokou škálu výrobků, zároveň je to i sklad náhradních dílů a výrobků. Servisují se zde různé typy produktů od fitness, zahradní techniky přes nářadí a elektro, zdejší technici navíc dokážou rozebrat neopravitelné výrobky na díly, čímž zvyšují opravitelnost a zároveň šetří životní prostředí. Pro skladování využívá Opravárna cloudový systém LOKiA od společnosti GRiT. Do nové haly se sváží výrobky z České republiky, Slovenska a CEE regionu. Dále nyní Opravárna založila pobočku v Rakousku a postupně expanduje do Rakouska a Německa.

V neposlední řadě investice poslouží pro nábor špičkových lidí. Kromě zkušeného Andrease Zduby, který nastoupil na pozici CTO, jsme najali nové lidi na sales a na pozici managing direktora nastoupil Martin Katzer, který do společnosti přišel z Footshopu. Bude se starat o denní exekutivu.

Mezi nejnovější investory patří Purple Ventures, Tilia Impact Ventures, Nation1 a rodinný trust Martina Ducháčka. Seed investiční kolo přichází zhruba rok a půl po kole, kdy do Opravárny investovali angel investoři. V současnosti je hodnota firmy ve vyšších desítkách milionů korun, majoritu si stále drží zakladatel a CEO.

„V Tilia Impact Ventures věříme, že ekonomika by měla fungovat v rovnováze se životním prostředí, a nikoliv na jeho dlouhodobý úkor. Pozorujeme však, že chování výrobců elektroniky a koncových spotřebitelů ve specifických segmentech není v souladu se základními principy cirkularity. Velké množství výrobců řeší záruční reklamace poskytnutím nového výrobku, místo toho, aby se snažili maximalizovat životnost již vyrobeného. RepairSys chce na své cestě tento neduh dále odstraňovat a omezit zbytečné plýtvání materiály. Mám obrovskou radost, že Tilia může RepairSysu na této cestě pomoci," komentuje investici jeden z investorů.

RepairSYS posouvá servis výrobků do 21. století 

„Dali jsme si jasný cíl, kterým je poskytovat našim firemním zákazníkům skutečný servis. Od začátku do konce, od reklamace přes samotnou opravu až po detailní výkaz oprav a analytiku. Na principu sdílených kapacit našich techniků a smluvních partnerů umíme optimalizovat dojezdové vzdálenosti k zákazníkům nebo výrobek vyzvedneme a dovezeme ho k nám na servis. Šetříme jim tak čas a peníze. 

Prostřednictvím vlastního SW řešení a dispečinku řídíme chod servisních zakázek, zjednodušujeme administrativu a umožňujeme průběžné sledování stavů oprav zákazníky. Díky zkušenostem dosahujeme vysokého procenta opravitelnosti,“ popisuje chod společnosti její zakladatel Jan Charvát. 

O firmě Opravárna

Opravárna patří mezi největší opravárenské sítě v České republice. Funguje na principu propojování zákazníka s nejbližším servisem či odborníkem za rozumnou cenu, profesionálů poskytující své služby je více než 1 500. Zákazníci se na Opravárnu mohou obrátit s nejrůznějšími problémy a potížemi od jednoduchých úkonů v domácnosti po renovace nábytku, elektroniky nebo opravu displeje telefonu. Posláním firmy je prodloužení životnosti výrobků, které by jinak skončily v odpadu, a navýšení procenta opravitelnosti. Opravárna se hlásí k zásadám společensky odpovědného podnikání a dává možnost přivýdělku i hobby opravářům a kutilům, kteří mohou svůj um nabídnout těm, co jej potřebují. Svou činností společnost přispívá k udržitelnému rozvoji a ochraně životního prostředí.

Zdroj: repairsys.eu

Zdroj obrázku: slusnafirma.cz

Související články

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?